V petek, 20. 10. 2017, se je petintrideset učencev Osnovne šole Hrpelje in učitelji-mentorji skupaj z učenci Osnovne šole Košana in njihovo svetovalno delavko odpravilo na tabor za nadarjene v CŠOD Vojsko nad Idrijo. Tabor smo začeli pustolovsko, saj se nam je nekaj kilometrov pred ciljem pokvaril avtobus, kar nas je primoralo k temu, da smo se proti Centru šolskih in obšolskih dejavnosti odpravili peš. Večer je bil jasen, tako smo imeli možnost opazovati zvezde, nekateri pa smo videli tudi nekaj utrinkov. Osebje doma se je hitro organiziralo. Po nas so poslali več avtomobilov, ki so nas pobirali po poti in pripeljali na cilj, tako da se nismo preveč utrudili. Po pozni večerji smo imeli nekaj prostega časa za spoznavanje in druženje, nato pa je napotil čas za nočni počitek. V pričakovanju sobotnih delavnic smo težko zaspali, tako smo bili v soboto že nekoliko utrujeni.
Dan smo začeli s socialnimi igrami, ki so nam omogočile, da se spoznamo in povežemo, nato pa je sledil dopoldanski sklop delavnic. Večina se nas je odpravila na delavnico robotike, drugi pa smo se odločili za delavnico joge, ustvarjalno razmišljali, se pobližje spoznavali s čokolado, postali igralci kratkega filma ali pa portretirali malo drugače.
Po kosilu smo šli na igrišče, do katerega smo imeli krajši sprehod. Tam smo se nadihali, razgibali in družili, nato pa se odpravili na popoldanske delavnice. Nekaj se nas je udeležilo matematične delavnice, kjer smo poskušali izpeljati formulo za računanje kombinacij ter se poglobili v sudoku. Osem nas je šlo na delavnico čuječnosti, ki nam je omogočila sproščanje in razmišljanja o čustvih in sebi. Nekaj se nas je seznanilo z zgodovino čokolade ter spekli smo izvrstno čokoladno pecivo, dve pa sva se naučili risati portrete malo drugače. Tudi kemijska delavnica: Voda-tako ali drugače je bilo dobro obiskana, prav tako tudi delavnica Ustvarjalno možgančkanje.
Po večerji smo imeli sodelovalne igre. Učiteljice so nas premešale tako, da smo bili v skupinah z učenci, ki jih nismo poznali. V skupini smo morali najprej zgraditi piramido, nato smo oblikovali vprašanja, s katerimi bi se lahko bolje spoznali, ter si zapisali, kaj nam je pri drugih članih skupine najbolj všeč. Sledil je ples z baloni ter čas za prosto druženje in sklepanje novih ter poglabljanje starih vezi. Kot običajno je čas za spanje napočil prehitro. Tokrat smo bili že bolj utrujeni in smo tako prej zaspali, saj smo se morali spočiti za naslednji dan, ko naj bi šli na pohod.
Vreme nam je bilo naklonjeno, saj je v nedeljo močno deževalo, zaradi česar je »nezaželeni« pohod odpadel. Namesto pohoda smo imeli delavnice o odnosu do sebe in drugih ljudi. Tokrat so nas učiteljice razdelile po horoskopu, tako smo ponovno sodelovali z učenci, ki so nam v prejšnjih dneh ušli in se z njimi nismo še spoznali. Pogovarjali smo se o poznavanju lastnih prednosti in pomanjkljivosti, o odnosu do ljudi, ki so drugačni od nas, o predsodkih in prvih vtisih, športni pedagog pa nam je omogočil tekmovanje v lokostrelstvu. Vsaka skupina je preizkusila vse delavnice in streljanje z lokom. Sledilo je kosilo in podelitev nagrad. Dobro smo se odrezali, saj smo se uvrstili med najboljše v lokostrelstvu. Tako je naš učenec dosegel drugo mesto med fanti, naši učenki pa prvo in tretje mesto med dekleti. Tabor smo zaključili utrujeno, vendar polni novih prijateljstev, znanj in doživetij. Za nekatere je bil to zadnji tabor, saj odhajajo na srednjo šolo, ostali pa komaj čakamo na naslednje leto.
Danijela Želko
Foto utrinke najdete TUKAJ.